És una qüestió burocràtica i administrativa i no respon cap decisió política. Els efectius de la Policia local de Muro estan en fase de reorganització després que tres agents aprovaren unes oposicions a la Vila Joiosa i un quart demanara el trasllat a Ontinyent en forma de comissió de servei. Aquests canvis, pactats i aprovats pels sindicats han provocat una disminució de policies que es reposaran segons els tràmits administratius -principalment en mans de subdelegació de govern- ho permeten. És la versió de la regidora de Policia, Marina C. Aresté en resposta a l’acusació del sindicat SPPLB, que diu que no s’està cobrint el servei mínim que requereix la ciutadania.

El sindicat SPPLB ha emés un comunicat on denuncia que en els últims mesos l’Ajuntament no ha substituït els agents que han cessat i que el govern “no ha procedit a cobrir aquestes vacants amb nous policies, ni a reforçar els serveis vacants amb els policies actuals ni tampoc se sap quan ho faran”. A banda de la mancança quantitativa d’agents, el sindicat argumenta un descens qualitatiu del cos policial. La nota de premsa diu que “cal esmentar que la plantilla de la Policia Local de Muro, des del 2009, ha patit un minvament en els seus efectius i ha passat de tenir una plantilla estable i de funcionaris de carrera, a una que estarà integrada en un futur imminent per un total de 5 agents interins, amb poca formació específica i poques competències i recursos per a exercir les seues funcions i respondre a les demandes dels veïns, amb suficiència i eficàcia”.

Resposta

La resposta de la regidora del ram, Marina C. Aresté, ha estat molt ràpida. Segons l’edil, la plantilla policial ha patit alguns canvis en els últims mesos. Amb la idea d’afavorir el benestar dels agents, han concedit una comissió de servei a un agent que treballa des de després de festes de Moros a Ontinyent, A més, altres tres policies han aprovat una oposició a la Vila Joiosa i han deixat Muro. La intenció és recuperar els efectius l’abans possible fent ús de la borsa d’interins, però això, segons Marina Aresté “no depén de nosaltres, No és una decisió política, perquè està clar que volem el millor per a Muro. És una qüestió burocràtica i administrativa que es resoldrà en dies”.

Per últim la regidora ha volgut tranquil·litzar la població en dir que la situació està dins la normalitat i que en qualsevol cas, és una època la de l’estiu en què l’activitat baixa molt a Muro.