Arribats de Siria.

Muro s’inclourà en la xarxa de ciutats d’acollida que s’estan creant arreu del territori valencià. El grup municipal de Compromís per Muro ha informat que presentarà una moció conjunta amb EUPV i PSPV en el proper ple.

Un dels portaveus del col·lectiu local de Compromís per Muro, Jesús Fuentes Valls, ha explicat que Muro és un poble solidari i obert, i com a tal, ha de donar exemple.

“Aleshores, no pot ni deu mirar cap a un altre costat mentre persones que fugen de la barbàrie s’ofeguen a les portes d’Europa” ha assenyalat Fuentes.

Altra portaveu del grup municipal de Compromís per Muro i regidora de Benestar Social, Jacquelín Cerdà, ha expressat la tristesa i impotència que se sent al veure les fotos d’aquestes setmanes sobre els refugiats.

Jacqueline ha assenyalat que segons ACNUR, només enguany s’han ofegat en el Mediterrani unes 2.500 persones intentant cercar una eixida al conflicte sirià, que cada dia arriben a la frontera sèrbia unes 3.000 persones, el que fa un total de 115.000 persones enguany, dades que se sumen als quasi 2 milions de refugiats i desplaçats sirians que s’han donat des del començament de la guerra.

Altre dels membres del grup municipal Compromís i edil de Cultura, Sergi Silvestre, ha recordat la importància de reflexionar al voltant de la gravetat de tota aquesta situació.

“És inacceptable que davant aquesta tragèdia Rajoy es negue en redó a ampliar el nombre de refugiats i refugiades que pot acollir l’Estat espanyol, mentre que en èpoques anteriors i amb situacions econòmiques molt pitjors el nombre de refugiats era major” han reiterat Carol Ivàñez i Elicerio Pérez, edils de promoció econòmica i de medi ambient respectivament i altres dels membres del grup Compromís per Muro.