Llistes obertes, votacions a persones concretes i llibertat per triar. Compromís és el partit més matiner per preparar el seu procés per triar la llista i el candidat/a a les eleccions locals de 2015.

Compromís vol seguir el sistema de tria de les passades eleccions europees i es postula -de moment- com l’únic partit que encetarà unes primàries totalment obertes als ciutadans. Qualsevol persona podrà votar els membres de la llista, però a més, qualsevol persona podrà presentar-se com a candidat/a o com a integrant dels 13 possibles regidors.

El partit obliga als grups locals a fer primàries per triar el candidat i si ho demanen els militants, també obliga a obrir als ciutadans les llistes. En realitat, han de reservar un 20 % de les llistes a persones independents, és a dir, que no siguen militants.

Pel que fa als caps de llista, han de tindre el 5% dels avals i cada militant només podrà avalar un candidat.

Sense necessitat d’afiliar-se

Participat d’aquest procés no implica haver de ser afiliat o simpatitzant. Es podrà votar per Internet o personalment un dia concret que marcarà la direcció del partit. A més, el fet de participar no implica posteriorment convertir-se en afiliat. La idea primera passa, segons els dirigents de Compromís, per “amb l’ajuda de la Tecnologia obrir el màxim possible la participació de la ciutadania per escollir els representants locals contant amb persones i no amb llistes tancades”.