El passat divendres 7 de Març va tindre lloc la xerrada-col·loqui baix el títol “MURERES de hui” organitzada per Joves amb Compromís i la sectorial de Dones amb Compromís de Compromís per Muro amb motiu del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones.

Vora 70 persones van omplir la sala de la Biblioteca Municipal Francesc de Paula Momblanch i no van dubtar en debatre, preguntar i mostrar també la seua opinió sobre els temes que es van plantejar.

L’acte va estar presentat i moderat per l’estudiant de periodisme Cristian Reche al que també van preguntar sobre el paper i el tractament dels mitjans de comunicació en temes tant delicats com la interrupció de l’embaràs o la violència masclista.

Jacquelin Cerdà, des del paper d’una mare de família en l’atur va insistir en la necessitat de lleis a favor de les persones, en defensa de la seua llibertat i dignitat i va criticar la llei de l’avortament del ministre Gallardón.

Gina García per la seua part va analitzar el paper de les dones en la banca i en el sector privat. Els llocs de responsabilitat, i la implicació social de les dones en la societat.

Xelo Climent va explicar la seua gestió al front de la Regidoria de la Dona quan va ser regidora i va aportar el seu punt de vista des de l’escola i la educació. La importància de la co-educació i el paper fonamental de l’aprenentatge des de menuts d’uns valors d’igualtat i de justícia sense cap tipus de discriminació.

Finalment Hindu Mohamed Ali va exposar la necessitat d’una educació, d’una pedagogia clau, i també d’un canvi en el model econòmic i social en alguns països per acabar amb desigualtats socials que moltes voltes queden en l’oblit com el turisme sexual, i l’ús de les dones com atractiu i reclam turístic.

Van ser moltes i molt interessant les preguntes que es van fer des del públic tot insistint i reforçant la necessitat d’un canvi propositiu i en positiu per que les dones puguen aconseguir vertaderament la plena igualtat i per que no tinga que reivindicar-se cap dia en especial per que els motius d’aquest dia estiguen plenament aconseguits. “Són molts els avanços que ha fet la societat en els últims temps però encara queda molt per fer, i aquest moments de crisi no tenen que ser un pas enrere sinó un impuls per seguir avançant en aquest camí”.

Per tancar l’acte, Anna Climent, membre de Joves amb Compromís, va llegir un manifest reivindicant la importància de poder decidir sobre el propi cos i l’atac contra les dones i la seua dignitat que significa la llei de interrupció de l’embaràs que planteja el Govern del Partit Popular.