Article d’opinió de Vicent Català – Portaveu de la Coalició Compromís per Muro

El regidor i portaveu del PP de Muro planteja traslladar els xiquets i xiquetes dels barracons del CEIP “El Bracal” al Centre Social “Matzem” en un atac de fantasia i de falta de trellat.

El Matzem te 11 aules, el CEIP “El Bracal” te més de 20 aules, on col·loquem a la resta de xiquets, xiquetes i professorat? En el Castell? I el pati, en el Batà? a la Cova dels Músics?

No sap el seu portaveu, Àngel Mollà, que el Centre Social “Matzem”, te que estar durant 15 anys segons conveni amb la Conselleria de Benestar complint les funcions que actualment porta endavant. Els departaments de Benestar Social, la FEPA, el Tapis i la resta de professionals que treballen al Centre Social “Matzem” els enviem a casa?

No sap el Sr. Mollà que hi ha unes mesures de seguretat? Què hi ha un espai per alumne? Algú li ha parlat de ratios, i que els xiquets necessiten un espai per poder desenvolupar les seues activitats i la seua formació?

Han consultat aquesta proposta amb l’AMPA, direcció del centre, i la resta de administracions?

El Sr. Mollà sembla Walt Disney amb aquestes idees plenes d’imaginació i fantasia, i un venedor de fum, al vendre propostes que no són gens viables i que tan sols busquen dividir al poble i crispar una situació de la que el seu partit és el màxim responsable.

Se’ls ha ocorregut ara aquesta proposta, després de 6 anys de barracons? La construcció del nou edifici és responsabilitat del Partit Popular, el partit que gestiona la Generalitat Valenciana i la Conselleria d’Educació. Van dir que en dos anys el nou centre educatiu estaria ja fet, i ja en portem sis, i no sembla que aquesta Conselleria estiga molt interessada en escoltar als pares i mares, als xiquets i xiquetes i al professorat de CEIP “El Bracal”.

Caldrà recordar-li al Sr. Mollà que la Coalició Compromís va presentar una esmena als Pressupostos de la Generalitat aquest any (com també ha fet en anys anteriors) on demanava el destinar una partida de diners per a la construcció del centre, i que va estar el Partit Popular, el partit que ell representa, els que van rebutjar aquesta esmena.

Caldrà recordar-li que el Bosco de Cocentaina té dos edificis separats perquè l’Ajuntament en el seu dia va cedir un edifici mentre Conselleria feia el nou per albergar els xiquets i que per sort, no estan en barracons però porten més de 25 anys separats i continuen a l’espera. Volem acabar patint el mateix que està ocorrent a Cocentaina?

La responsable és la Conselleria, i és Generalitat qui ha de solucionar aquest problema. Recordar que l’Ajuntament de Muro ja es va gastar 250.000 € en preparar l’espai on actualment estan els barracons instal·lats.

Que no desvien l’atenció, ni juguen amb els murers i mureres en un tema tant delicat com l’educació, i més quan tenim una generació que ha estudiat tota la Primària en barracons amb el que això comporta, ja n’hi ha prou de demagògia. Si tingueren vergonya no hagueren plantejat aquest destrellat. Mentre tenen diners per pagar la Formula 1 -que ens van prometre que seria a cost 0- no tenen diners per construir centres educatius i el benestar dels nostre fills està en joc.

Ja n’hi ha prou de demagògia, de idees de Walt Disney i de vendre fum, les medalles del Sr. Mollà ja no se les creu ningú, volem el centre educatiu que ens van prometre tindre fet en dos anys, volem el centre educatiu que va prometre el Sr. Ciscar (actual Vicepresident de la Generalitat), volem el centre educatiu que per dret ens pertoca, volem un futur digne i com cal per als nostres xiquets i xiquetes, volem el nou Bracal i el volem JA, sense excuses, sense falses promeses, sense propostes fantasioses i sense destrellataments, és un dret i no un joc polític, Sr. Mollà.

És possible que vostè estiga més preocupat per la mala imatge que està donant el seu Partit Popular al front de les administracions que del benestar real dels alumnes de Muro.

Tinga més dignitat i estiga al costat dels alumnes, dels mestres, dels pares i mares que lluiten cada dia per tindre un futur millor per als seus xiquets i xiquetes.