El diputat de Compromís al Congrés Joan Baldoví, regidor i ex alcalde de Sueca, ha estat aquest dimarts a Alcoi Cocentaina i Muro per reunir-se amb diferents representants del partit nacionalista a la comarca. Baldoví ha aprofitat la seua visita a les nostres comarques per presentar algunes de les qüestions que elevarà al Congrés referents a les nostres poblacions. A més, el portaveu del Bloc-Compromís a Alcoi Rafa Carbonell, així com l’alcalde de Muro i president de la Mancomunitat de l’Alcoià i el Comtat Rafa Climent, han pres part d’aquestes demandes.

Per una banda, Climent ha exigit de nou que el Ministeri de Foment repare tots els desperfectes ocasionats amb les obres de l’Autovia Central. Rafa Climent afirma que ja s’ha presentat un dossier amb les principals demandes i recorda com el problema del canvi de rasant a l’entrada de Muro va ser solucionat però “mal executat”, ja que manté una elevada perillositat. “Demanem que facen ús de l’aval de l’empresa constructora o que les reparacions siguen assumides per Foment directament”, apuntava l’alcalde de Muro.

A més, Baldoví preguntarà a Hisenda si en 2014 es destinaran fons de l’Estat, per sumar als europeus, dirigits a facilitar el finançament de les mitjanes i petites empreses (Pla Jeremy), així com per a invertir de forma sostenible en les ciutats i en la seua regeneració urbana.

Aquestes dues aniran unides a la reivindicació, una vegada més, de la modernització de la línia fèrria que uneix Alcoi-Ontinyent-Xàtiva.

Totes les anteriors són, en paraules de Joan Baldoví, “xicotetes accions en un context global però molt importants, ja que afecten d’una forma molt directa al benestar de les persones i a la seua felicitat”.