El matí de dissabte tenia lloc la inauguració de les Jornades de Formació ”Ximo Llorca Pascual”, una iniciativa del BLOC JOVE de l’Alcoià, el Comtat i les Foies que ”pretén oferir una formació sòlida, ampla i diversa als seus militants i simpatitzants, per a donar a la societat futura polítics formats i preparats tant per a la gestió dels recursos públics com per a l’exercici d’una oposició responsable amb els valors ciutadans de progrés, ecologistes i nacionalistes”, manifestaven els joves a l’inici de les jornades.

Prop d’una vintena de joves van participar en aquesta activitat que va tindre lloc a l’Edifici de l’Arxiu Municipal de Muro.

El nom triat per a l’escola de formació, que pretén tindre una continuïtat en el temps a través de diferents jornades, fa homenatge al primer alcalde nacionalista de Muro, que ”va convertir aquesta localitat en referència dins de l’àmbit nacionalista a tot el País Valencià i que hui continua sent el model a seguir a tota la comarca i a tot el País”, afirmava Paco Blay, Regidor de l’Ajuntament d’Alcoi, que ha sigut el primer ponent de les jornades amb una xerrada sobre les diferents visions de l’activitat política, dins i fora de les institucions. ”Amb aquest nom per a les nostres Jornades de Formació dels joves de l’Alcoià, el Comtat i les Foies volem posar en valor entre els jovents la figura de Ximo per que puguen coneixer i reconèixer la seua figura i el seu llegat”, afirmava el secretari comarcal del BLOC JOVE, Aitor Pla.

”És tot un orgull per als murers i mureres que s’haja pensat en el nom de Ximo Llorca per a aquestes Jornades, mostra de l’estima cap a la seua figura i la seua memòria, cap a uns ideals i uns valors quedia a dia recobren més força. De ben segur que les persones que formeu i formem el BLOC JOVE i Joves amb Compromís sabrem portar amb dignitat i orgull el nom de Ximo per els diferents pobles de les nostres comarques, i que ell, des d’on estiga, de ben segur tindrà un bell somriure al comprovar que la flama del seu llegat continua entre els i les joves”, explicava emocionat Vicent Català, secretari local del BLOC-Compromís de Muro.

Les jornades, a les que han acudit més d’una vintena de joves nacionalistes de les comarques, oferiran, en futures edicions, ponències sobre la gestió pública, l’economia del bé comú, la defensa dels valors nacionalistes valencians o l’exercici de la política com a plataforma ciutadana. ”Transmetre els valors democràtics, tolerants i respectuosos amb la voluntat del poble valencià, és el principal objectiu de la Jornada de Formació Ximo Llorca que avui inaugurem, amb molta il·lusió, i que respon a la necessitat de la nostra joventut de tindre uns polítics formats i preparats”, comentava el secretari comarcal del BLOC JOVE, Aitor Pla, al finalitzar aquestes primeres jornades de formació.