El passat dijous 24 d’Abril Enric Morera acompanyat per membres i càrrecs públics de Compromís van visitar diferents pobles arreplegant les necessitats, escoltant i fent seues les diferents propostes formulades.

La jornada es va iniciar a Cocentaina amb una visita pel centre històric reivindicant la necessitat d’exigir fons per a la rehabilitació integral del centre històric així com també demanar la seua declaració de Bé d’Interés Cultural (BIC).

Tot seguit a Castalla Enric Morera, Síndic de Compromís a les Corts Valencianes acompanyat per Lusa Monllor i altres alcaldes i regidors de Compromís van mantenir una reunió amb l’AMPA del Col·legi Rico Sapena de Castalla, així com també amb una associació encarregada de la defensa, conservació i rehabilitació del centre històric de Castalla. On van poder arreplegar reivindicacions per portar-les endavant tant a l’Ajuntament de Castalla com a les Corts Valencianes.

Després d’un dinar amb militants i simpatitzants, Enric Morera va visitar Agres en companyia del seu alcalde Josep Manel Francés i la resta de regidors de Junts per Agres – Coalició Compromís. Van reivindicar la necessitat de cobrir les condicions bàsiques per al benestar i el dia a dia dels pobles menuts com són la Sanitat i l’Educació. Són una prioritat per a Compromís, la felicitat de tots els dies de tots els ciutadans i ciutadanes sense cap tipus de discriminació. Els pobles menuts estan maltractats pel govern del PP i Agres és un bon exemple, amb un Centre de Salut paralitzat mentre l’assistència sanitària es fa en un xicotet ambulatori i un centre educatiu que aquest curs ha viscut un seguit de problemes, paralitzacions i tràmits burocràtics que han fet que els xiquets i xiquetes d’Agres estiguen donant classe en el Centre Cultural sense condicions optimes per a la seua educació i deixant al poble sense espai per al desenvolupament cultural.

També van visitar l’entorn del Santuari d’Agres, un espai que atrau milers de visitants al llarg de l’any i que necessita d’inversions i promoció perquè puga ser, junt a altres atractius del poble, font d’ingressos per als veïns d’Agres i de la comarca.

Mentre Enric Morera estava en Agres, Jordi Sebastià, candidat per la coalició Primavera Europea, de la que forma part la Coalició Compromís, va mantenir reunions amb la Plataforma Bracal Ja per parlar-ne de la situació actual del col·legi i dels diners del Fons Europeus de pla Crea Escola, i també amb els responsables de QuomMon Terra, un programa d’aplicació de l’Economia del Bé Comú a l’Ecosistema Empresarial Rural.

Per tancar la jornada, tots dos van participar en un acte obert en l’Arxiu Municipal baix el títol “Converses amb Compromís, per una Europa de les Persones” on els assistents van poder preguntar tant a Jordi Sebastià com a Enric Morera sobre el allò que vol i pot aportar Compromís al Parlament Europeu, la importància de votar el proper 25 de Maig, com d’importants són aquestes eleccions per a Compromís i com afecten en el dia a dia les decisions que es prenen a Brussel·les.