Vora 50 persones van participar en la xerrada-col·loqui organitzada per Compromís per Muro ahir, 12 de desembre a les 20.30 hores, en la Biblioteca Municipal “Francesc de Paula Montblanc”

Aquesta va comptar amb la participació de la murera Maribel Vilaplana, periodista i treballadora de Canal 9 i de l’alcoià Natxo Lara, cap d’informatius de la delegació d’Alacant de RTVV.

Per motius d’agenda no va poder participar el Síndic de Compromís a les Corts Valencianes, Enric Morera, i en el seu lloc va pendre la paraula el portaveu local de Compromís per Muro, Vicent Català.

L’acte va estar presentat per la també periodista i regidora a l’Ajuntament de Muro Marina Cerdá Aresté.

Tots tres van insistir en la necessitat d’un altaveu que parle dels pobles, de les tradicions i del que passa al nostre territori, i que ho facen en valencià. La necessitat d’una radiotelevisió feta i gestionada per professionals seguint exemples com la BBC o TV3, i el explicar i desmitificar moltes coses que s’han dit durant temps i que s’estan comentant els darrers dies sobre com s’ha portat endavant el tancament de RTVV.

També es va insistir en la desfeta que ha provocat el Partit Popular i com afecta aquesta “rabieta infantil” als interessos i el dia a dia dels valencians i valencianes.

Es va comentar la necessitat d’una major implicació per part de la societat civil valenciana i el repte que tenen els partits polítics que actualment estan en l’oposició de no quedar-se en paraules i fer realitat allò que ara mateixa demanen, i la importància de no caure en el parany i en els mateixos errors que s’han comés des de l’inici de la radiotelevisió pública valenciana.

“Amb el Compromís i la implicació activa de la societat RTVV tornarà”, va concloure Vicent Català, portaveu local de Compromís per Muro.