Aquest dilluns 23 de setembre es compleixen 6 anys des que els xiquets del Col·legi El Bracal de Muro reben l’ensenyament en els, malauradament coneguts per tots, ‘barracons’.

El que en principi va ser una solució provisional al problema d’aluminosis detectada en l’antic edifici, s’ha convertit en un problema que dura ja 6 anys. De fet, segons apunten fonts municipals, ja hi ha generacions de xiquets i xiquetes mureres que han rebut tota la seua educació primària en els ‘barracons’.

Malgrats els esforços de tota la societat murera (AMPA, plataforma ‘Bracal Ja!’ i Govern municipal), sembla ser que la Conselleria tampoc contempla la construcció de la nova escola en els propers anys. Des del Govern Municipal s’afirma que “tots els esforços han caigut en sac trencat, doncs l’única resposta que Conselleria d’Educació ha tingut amb el poble de Muro han sigut promeses que no s’han complit”.

Fins i tot el portaveu del Partit Popular de Muro Ángel Molla ha reconegut públicament que els pressupostos de la Generalitat no recollirà els 2’3 milions d’euros que fan falta per a la construcció del nou col·legi ni en 2014 ni en el 2015.

Tot açò ha indignat més encara a tots els pares i mares, comunitat educativa i Ajuntament, els qui -tots a una- han convocat per al dia 23 de setembre una acció de protesta. Així, tots els representants s’han compromés a no portar als fills a l’escola durant tota la jornada, i proposar el mateix a la resta de pares i mares.

En la protesta participarà el Col·legi El Bracal, Col·legi Montcabrer i l’IES Mariola.

A més, s’han programat tallers per a aquesta jornada que es realitzaran davant del mateix Col·legi Bracal, “perquè els xiquets puguen passar el matí realitzant jocs, balls i un mural reivindicatiu, al mateix temps es llegirà un manifesta per part de les AMPES de Muro”..